Resumé

Bloggen har krånglat under hela helgen men den verkar fungera nu så jag ska göra kort resumé.


I helgen har jag varit i Stockholm en snabbis, träffat en kompis jag inte sett sedan mellanstadiet och jag passade på att pierca mig, blev en conch-piercing, hur snyggt som helst :) Sen tog vi en goooood öl. (nu blev jag sugen på öl bara för det) Kom hem vid tolvtiden i fredags, sov och sen när jag gick upp åkte jag med mamma hit till Strömsholm igen, jag red, förberedde Liostra för tävling m.m.
I söndags började dagen med att jag hulkade över toaletten en stund, mådde bara så jävla illa, vet inte varför. Men sen mådde jag bättre så åkte vi till stallet o fixade det sista innan vi åkte på tävling. Lastningen tog 6 minuter, var inte lika enkel som senast men med linor gick hon på snabbt.
På tävlingsplatsen träffade jag 2 döva bekanter, pratade med dem o så. Red 90 cm, felfritt, fick rosett. Sen 1 m började jag slarva. Det kändes iallafall som det var mitt fel när jag fick till 2 stopp. Men Liostra hoppade fint och var jättetrevlig att rida. Jag fegred nog ganska mkt men nästa gång ska jag rida djärvt. Slutade med 18 fel, bara för jag tog tid på mig att ta mig samman så att jag inte skulle bli så arg, för det var mitt fel att vi stannade. Men jag var nöjd med dagen, Liostra kändes lugn och fräsch. Hoppade fint! Rosett med hem dessutom! :)

Tränade igår, gick skitbra, hon hoppade som en kanonkula, jag klamrade mig kvar i sprången, gud vad hon hoppar nuförtiden! Men hon började krångla en gång, men tränarn sa att det var hennes fel att hon stannade, hon var ful så jag skulle bli arg. Var den enda gången som krånglade. Sen var det distansen som krånglade, mitt dåliga öga för distans.
Sen när jag och tränaren pratade kom vi fram till att Liostra hoppar mkt bättre om jag rider djärvt och hon sa åt mig att rida hellre rida för vilt än för kontrollerande, jaha, då är det bara att bli en ponnyryttare på en stor häst :P Mindre risk att hon stannar om jag rider djärvt. Den gången hon krånglade var vi långt ifrån hindret så det var inte direkt stopp på plats kan man säga.
Känner mig bara bättre o bättre ju mer jag tränar. Tävlar på lördag, 90 cm och 1 m blir det då också, förhoppningsvis rider jag bättre än i söndags och djärvt.
Jag vet att jag har en svår häst, och jag måste helt enkelt rida bättre.

Måste peppa mig själv, fan jag vet ju att jag kan! Måste bebehålla koncentrationen men eftersom mamma och jag misstänker att jag har nån slags ADHD så har jag koncentrationssvårigheter och tankarna bara skenar iväg på annat. Öva på koncentrationen helt enkelt. "Låga händer, rid framåt, titta på nästa hinder" är ungefär allt jag behöver göra.

Jaha, nu kommer jag inte på nåt kul o skriva så... Ni får ha det bra!

Kommentarer
Postat av: SE

"I söndags började dagen med att jag hulkade över toaletten en stund, mådde bara så jävla illa, vet inte varför."

Hm.... jag undrar om 1,1 kg godis kan ha ngt att göra med att du mådde lite dåligt? (:

2008-04-03 @ 13:33:38
Postat av: pia

till SE

Nej det är inte godiset, tro mig ;)

2008-04-03 @ 18:31:22
URL: http://pialoppan.blogg.se
Postat av: Meily

Heja heja Pia och Liostra!
Åt du verkligen 1,1 kg godis dag innan? :-O.

2008-04-03 @ 19:26:44
URL: http://nogg.se/stallmeily
Postat av: martina

det var kul o ses! ;)

2008-04-09 @ 13:06:11
URL: http://wifemarran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0