Idag är det bättre

Igår var jag ju väldigt bitter även om jag försökte ljuga för er att jag inte var det. Och jag drömde INGENTING inatt, iallafall inte vad jag minns.

Vaknade, hade stalltjänst som flöt på riktigt bra.
Sen gick jag hem o åt frukost, degade lite framför tv. Tog mig i kragen för att grensla min vibrerande moppe (ta inte det fel nu *s*)
O så tog jag den värsta guppiga leriga vägen till slottet för att sen byta till den kära asfalterade vägen. De håller på o röjer med en av broarna här, så måste ta ridvägen. Det var lite dumt, höll på att vurpa för min moppe är ju ingen cross. Men jag höll mig kvar och moppen höll sig upprätt. Det är iallafall inte ens värre än att försöka köra på blankis som jag gjorde i vintras, som gjorde att jag fick använda mina underskattade krafter o lyfta upp den 90 kg tunga moppen ur diken. Det var kroppsarbete det!
Tillbaka till ämnet nu (vad ämnet nu än är) så kom jag fram, möttes som vanligt av glada ögon och öron riktade mot mig. Tänkte borsta men hejdade av den husliga delen av mig (som alltför sällan märks) tack vare att jag inte hittade hårborsten jag har till Liostras svans. Blev lite irriterad också för nån annan lagt sina saker PÅ mina saker! Började sortera och städa och fixade lite. Det såg jättebra ut, och när jag var klar hade jag fortfarande inte hittat hårborsten. Blev nästan sur, tänk om nån stal den men vips så låg den på golvet när jag ÄVEN (tro't eller inte!!!)fixade tjejens röra. Den hade visst hamnat bland hennes saker. Men när jag såg den var ja glad, dels för det blev ordning över mina saker, dels för jag hittade den :P
Red Liostra som skötte sig väldigt bra men var rätt het och studsig ibland. Eftersom jag tänkt att hon ska vila imorrn så trimmade jag henne, försökte träna på mina koordinationer och hjälper för galoppbyten. Började med en byte per långsida (A-C) och sen provade jag även 2 på samma linje. När det gick som bäst bytte jag efter 3:e språng men det höll bara en gång typ, från höger - 3 språng - byte till vänster. Men jag gjorde byten på rakt spår, det var det jag var sämst på. MIG DUKTIG *klappa händer!!!* Nu när Liostra är frisk ska jag börja ta dressyrlektioner o fokusera på det här med galoppbyten, för jag måste få in det inpräntat hos mig. Nån dag vill jag ju stila med byte i MINST varannan språng ;)

Sen har jag varit hemma o degat. Brukar deppa ihop vid det här laget men icke sa nicke idag!!! För jag har tagit fram två påsar köttfärs som ska tinas och ikväll ska jag och Petra käka tacos!!! Funderar på o locka henne till dåliga frestelser som chips, choklad m.m, tror inte det ska bli svårt, hon var ju sugen igår ;)

Och jag har fått pengar, och råkar tydligen vara lite mer än jag räknat ut, skönt för då behöver jag ju inte ha världens pengaångest när jag ska betala hovslagaren :P
Och bara en enda räkning kvar o betala, sen är alla räkningar betalda!!! Det är dock inte små struntsumma men det är iallafall inte en lika stor summa som jag fått betala för veterinärbesöket när Liostra gick omkull. Den var inte rolig, men nu är den betald iallafall så det känns lättare i plånboken.

Jag insåg idag, att jag och min far har bisarr humor. Vi skämtade lite om min döde farmor och hennes säng. Tror nog inte att jag ska berätta det för er. Men sån är jag och min far. Ni som känner mig rätt väl har nog för längesen förstått att jag har en väldig rå humor. Men vår skämt slår nog det ni känner till. Kanske är lika bra att ni är ovetande om det :P

Sitter o väntar på att klockan ska skynda sig, det positiva är ju iallafall att den alltid går framåt, aldrig bakåt :P Ska nog ta mackor nu, grymt sugen på rostat bröd med ost.. *dregel*

Ha en bra kväll!!!

PS. Christina sa igår kväll till mig att jag skulle kunna skriva en hel bok om mitt liv, och att jag kommer kunna skriva en helsida om en viss kvinna som halkade (ingen annan än jag har sett henne halka). Och bara dagens inlägg, trots inga detaljerande beskrivelser och en sammanfattning av mina tankar som galopperade runt i min hjärna idag och en sammanfattning om dagens händelser har jag nog lyckats få ihop mer än 1 A4 sida.
Åh jävlar, kolla sicken lång mening jag lyckades med. Jag bemästrar nog konsten att skriva långa meningar vid det här laget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0