Jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!

Börjar med att uppdatera veckan.. I tisdags hoppade vi serie (studs) Började dåligt. Of course - mitt fel. Men slutade asbra. Nöjd.
Onsdag: Nada lektion, trimmade, var asrolig att rida :)  Gjorde halv galoppiruett, galoppombyte, skänkelvikning i galopp och så dansade jag lite med hennes bakdel. Ja det var rena cirkus men fy fan vad roligt det var. Liostra var asfin också :)
I torsdags hoppade vi bana, jag hoppade 1 m gick helt ok, allt var mitt fel :P
Jag glömde: Forma henne ordentligt, red lite av och på, missbedömde avstånden, red i undertempo och så var jag feg. Ja just det, höll på att glömma att jag hade händerna för högt. Fan. 
Resultat: 8 fel - 1 rivning pga undertempo, 1 vägran pga jag åkte häst. Yippi tur att jag inte ska tävla i helgen, blev bortlottad :P Känner mig ganska lättad för det :)
Men nu när jag analyserat och dessutom fått min ridning på film så inser jag att jag inte ska rida Liostra så kort och lugnt som jag vill, nu jävlar nu blire lite fart :) Blir nog jättebra sen när jag börjat rida framåt! Ska försöka ta privatlektion nästa vecka, vill ju träna en dag innan jag åker o tävlar. Om jag nu inte blir bortlottad IGEN förstås!
Liostra har varit jättefin, och stått ut med mina underbara ryttarfel, vad mer kan man begära av henne!? Jag är jättenöjd med henne. Mig själv är det bara att jobba vidare på. Som vanligt :)
Haft också Petra hos mig ett par kvällar, var najs :) godis, chips och läsk/saft. Inte alls illa!


Eh, ja.. Var nog det enda intressanta jag hade att förmedla till er läsare. Om det är roligt eller inte vet jag inte :P
Glad är jag iallafall, trots att jag och Liostra inte var felfria och att jag känner något konstigt nu :)
Känns som man verkligen är på väg till toppen, man vet vad som krävs av sig själv i ridningen. Men jag vet inte alls den andra saken, hur det kommer bli. Men jag tror att det KAN gå bra :)

Puss på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0