Jaha

Ehm, minns inte när jag uppdaterade sist. Nåja, är väl skitsamma? :)
Är trött, men snarare övertrött just nu. Mitt huvud ekar av tomhet och ändå sitter jag med en spirande lust att blogga. Skriva om något. Men vad?

Kan ju iofs skriva om min helg, lite kort men det kan ju alltid hända att det blir off topic, men det struntar jag i :)
Jag har haft mamma här sen igår, vi har hunnit göra lite saker. Mamma var sur och grinig för hon hade huvudvärk, eller det heter migrän. Jag vet hur mysigt migrän brukar vara, men ändå lyckades jag driva henne till vansinne. Hon blev lite trött på mitt prat. Jag vet ju att jag pratar så mycket, mamma tycks aldrig orka med det men hon måste ju ha en liten förståelse i det för vi träffas ju inte så ofta. Men iallafall, fick med min ridning på film och på kvällen tittade vi på Världens skojigaste djur.
Nu blev det allvarligt, jag såg en filmsekvens med en katt hängandes på en bräda, med benen åt alla håll och den vred sig hit och dit. Jag hade druckit Coca-Cola och tänkte katten som våran katt hemma. Herregud jag trodde att Coca-Colan skulle spruta över hela vardagsbordet. Jag såg på mamma som också skrattade och när mamma hörde hur fel det blev i halsen på mig så skrattade vi så att tårarna nästan sprutade. Jag lyckades svälja colan och fick hosta i en evighet innan jag återhämtade mig. Fick förklara för henne varför det var SÅ roligt med den där katten, så fortsatte vi skratta.

Idag hade vi (hon) hittat en ny sak att skratta åt. Vi var på Willys och handlade, när vi ställde oss i kassakön pratade vi som vanligt och sen när jag hade betalt så fick jag pusha på mamma att hjälpa mig att packa ner mina matvaror. Kunden efter oss hade köpt MASSA bananer, jag menar verkligen MASSA! Det var bananer i påse och det var säkert 10 påsar. Mamma såg på mig och sa "Kolla någon som älskar bananer" och höll sig för skratt. Jag försökte vara lite hyfsad och sa åt henne att lägga av. Hon stod o brast i skratt. Jag försökte hålla mig och flinade. Men när vi gick brast vi både i skratt, folk måste ha trott att vi var galna på något sätt. Jag försökte föreslå att kvinnan kanske jobbade på apavdelning i Tuna Zoo Park. Men hon var inte riktigt övertygad, bara för hon tycker att det är så roligt att tänka på henne som "Kvinnan som älskar bananer".
Annars har vi hunnit lasta Liostra och åkt lite med henne, hon gick in i transporten själv, utan hjälp av linor, jag hade en hink med godis o mat som fungerade jättebra som lockbete. Men urlastningen blev komplicerad, tyvärr. Hon SLÄNGER ut sig, ingen trevlig syn. Men ingen kom till skada iallafall.
Hoppas det går lika bra att lasta henne på söndag när jag ska ner o tävla. Men det är urlastningen som kan bli obehaglig tycker jag, men så länge jag har longerlina i handen så får det duga, är ju bara att ge mer lina om hon behöver det.

Har hunnit sitta o anmäla mig till tävlingar, 4 tävlingar hittills. Hoppas på att planen hålls, då ska det kännas bra.

Ikväll var Petra hos mig, vi kollade lite tv o pratade. Hon var så trött att hon nästan somnade, haha hon har det inte lika gott ställt som mig. Jag har ju lov den här veckan och får sova så mkt jag vill! Inte alls illa :)

Jag har börjat drömma konstiga saker, känns som det är fel på mig. Men jag försöker bara tänka att det inte är nåt fel på mig. Jag är nog bara förvirrad och min hjärna försöker bara reda upp det men det går ju inte om den ska hålla på sådär när jag drömmer!!!

Ska ge er nåt som får er att ligga sömnlös.
Hjärnan består mestadels av fett och vatten, den kan tänka. Om man blandar fett (förstås den rätta sortens fett) och vatten. Kommer röran att kunna tänka?
För mig är svaret både ja och nej :P

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0