Pia, för tillfället självgod

Ja, i natt tog jag en bra bild på mig, jag var så snygg tycker jag själv. Och ändå var jag småfull. Men som vanligt såg jag söt ut ;)
Fast när jag ställde mig på vågen hemma hos en av killkompisarna visade den lite för många kilo om man jämför med när man kollade vikten senast. Muskler eller fett? Haha jag vill inte veta :P Eller det är väl fel på vågen, det MÅSTE ju vara det. Jag vägrar acceptera de extra kilona.. Men i varje fall, som jag tidigare nämnt - jag måste fan bli nyttigare!! Inte blir det bättre av att jag köpt chips till mig. Men det är ju faktiskt gott med chips.

Och idag kände jag en riktig kärlek till mitt eget namn - Pia. Det är ett faktiskt sött och enkelt namn. Jag är faktiskt asnöjd med mitt namn. Att jag inte fattade det dagen jag föddes och fick namnet!!!!! Nåja, det tog nästan 19½ år att förstå det. Ta hänsyn till det ifall det skulle vara nåt jag behöver förstå, det kan ju ta upp till 20 år för mig att förstå ;)
*en smula skämtsam*.

Igår köpte jag B-vitamin till Liostra eftersom jag upplever att hennes beteende skulle kunna få stämpeln "bitch" och det är definitivt inte i den bemärkelsen "Babe In Total Control of Herself" utan i det engelska språkets bemärkelse. Att borsta henne är ganska komplicerat tycker jag. Men det är väl för hon byter päls nu, så hoppas på att B-vitaminet hjälper humöret, det räcker ju med att hon är ett sto ;) Hon är egentligen jättesnäll och gullig, men det är enbart om jag står helt stilla i boxen o har ryggen vänt mot henne. Då står hon gärna bakom mig och blåser på mig. Men i övriga situationer känns hon inte rolig. Ridningen som varit busenkel ett tag har blivit lite annorlunda, för övrigt får jag ibland banka till med skänkeln för att överhuvudtaget få nån reaktion. Jag gjorde det jobbigare för henne idag, hon blev sur. Men gjorde sitt bästa när hon insåg att matte blev sur om hon inte skärpte sig :) Igår höll hon på o dra tyglarna ur mina små frusna klena händer på galoppbanan, hon ville väl rejsa, men det är inte meningen att det ska vara konditionsträning eller galoppträning, bara galopp i ett friskt tempo. Ett friskt tempo innebär ju inte kort och långsam galopp, men det räckte tydligen inte för min häst som verkar ha fått för sig att vara en galopphäst. Skicka henne till Täby Galopp? Hon lär vara en loser bland alla galoppörerna där, haha de springer ju så mkt fortare än henne!!! Men hennes tröst är att hon hoppar bättre än de flesta av dem ;)

Sitter o har lite funderingar (som vanligt!!) om vart jag ska ta vägen efter studenten. Jag vill ner till västkusten, jag vill gärna hem, jag vill till Norrland. Men.. Det handlar om jobb o så. Vem vet, jag kanske hamnar i Skåne, där jag inte ens tänkt flytta!!! Men jag peppar mest på västkusten eller Stockholm, Norrland är jag inte direkt sugen på, av olika anledningar (OBS - det handlar inte om er, mina vänner :) Men ni vet ju vad jag tycker om det här, annars får ni väl fråga på msn).

PS. Jag känner mig ganska glad, trots jag sitter ensam hemma och degar med min gravidmage (fylld med kebab) en lördagskväll. Lägenheten är iallafall rätt så fräsch, eftersom jag varit duktig o städat och skurat toaletten, slängt in alla kläder i garderoben, torkat av borden och köksvrån ser rätt pigg ut. Det är faktiskt skönt att ha det städat, fan jag måste nån gång i hela mitt jädra liv hålla ordning, det ska bannemig börja IDAG. Eh, dagen är ju nästan slut, men jag får väl säga att jag börjar IKVÄLL :)

Nu tog mina tankar slut. God kväll.

Kommentarer
Postat av: Carro

"bitch" och det är definitivt inte i den bemärkelsen "Babe In Total Control of Herself" ,
hahahahah , jag tar den där av dej =D
jag saknar dej

2008-03-04 @ 18:02:53
URL: http://silverbern.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0