Tisdag i all ära

Ja, började med sovmorgon :)
Sen åkte jag och red Liostra. Gick ASFINT!!! Så jävla glad på slutet av passet, skänkelvikning, öppnor, slutor, små piruetter and you name it i galopp. Så jävla fin och lösgjord på slutet att jag kunde reglera tempot utan att hon spände sig. Kändes som hon verkligen arbetade och det helt avspänt. Så jäkla glad att det fick så jävla bra. :D Hon börjar bli starkare och orka bära sig bättre.
Sen har jag även hunnit med ett par pass stalltjänst under dagen. På kvällen har jag varit hos Petra och flummat lite :)
Meningen var att hon skulle laga kyckling och ris med currysås, men det slutade med att jag lagade riset och kycklingen.. Av nån anledning, är väl dominant i köket *vissla* Slutade med att jag verkligen INTE bränt nåt ALLS. Riset var alldeles PERFEKT, kycklingen var vit och genomstekt. :)
Grymt impad av mig själv. Petra är nog glad för hon slipper stå o bråka med fastbränt ris :P
Hon gjorde currysåsen som visade sig vara lite knepig :P eftersom det inte är pulversås utan hemmagjord (vetemjölet ville inte lösa upp utan bestämde sig för att stanna i klumpar) typ. Men allt smakade jättegott iallafall :D
Sen försökte vi se på filmen Da Vinci-koden men vi fattade inte nåt alls så vi la ner filmen o flyttade oss till datorn :P

O nu är jag hemma. Ja, dagen helt enkelt sammanfattad :)
Ha det gott.

Kommentarer
Postat av: Malin

HÄRLIGT det låter med Liostra! :D
Dukig du va på matlagning å ;) Jag är verkligen helt kass på att göra ris.. Fattar inte, det ska väl inte vara så jäkla svårt!? Men jag misslyckas nästan varje gång, haha. Nu gör Avni det jämt i stället. :P

2008-03-12 @ 15:58:39
URL: http://malinastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0